söndag 28 december 2008

Axel "Da Mean Machine" Johansson

"ja det får vi ta o göra om! det där med att ha ont måste bara gälla er över 30... själv spelade jag smålagsturnering i innebandy igår. och drack öl på kvällen, ändå känner jag ingenting. Det kanske beror att jag är en maskin!" - sade Axel, Da Mean Machine, med ett leende på läpparna! Återstår att se om denne man behagar visa upp sig en tidig fredag den 2:a januari?

Dagen som började just med... att besegra träningsvärken för att senare få ett nytt uppdrag vad gäller tungt och svettigt kroppsarbete!.. PELLETS!!! Dessa små stavliknande figurer i sina påsar på 15 kg ser inte mycket ut för världen, men måste nog räknas till ett av det farligaste arbeten en kroppsarbetare kan hålla på med. Brorsan instämmer nog, eftersom att han föredrar att lassa upp 200 kg på en skivstång när han putsar tittsen.

Ikväll kommer det att bli härligt att kunna se hur ugnen kommer bli skinande ren, den ska nämligen jag ta hand om, medan Stina kommer att köra hårt med sortering och arkivering av diverse "skithus"prylar. Kanske kommer det ett ett litet kort senare idag som dokumenterar det hela. Bilden ovan illustrerar vårat blivande tvnäste, där vi tillsammans med er, förhoppningsvis, kommer att tillbringa en massa trevliga stunder... Ja vi har frågat om vi kan få köpa soffan på bilden... Dom sa blankt "NEJ! Absolut inte" och påstod att den var ifrån rokokoeran och tillhört deras släkt sedan tidigt 1800-tal. SYND!

Over and Out

3 kommentarer:

  1. Vaddå, behöver du väckningshjälp?? eller vad ska jag göra hos dig en tidig tisdagsmorgon?? :)

    Jag kan krypa upp i en mysig sked om du vill...

    SvaraRadera
  2. Sorry Axel!
    Det ska vara fredag den 2:a Januari. Då ska allt packas in i en trevlig liten kärra! KLart att vi kan göra en deal med skedhistorian om du vill ;)

    SvaraRadera
  3. Vem är du, vem FAN är du......Do I need to say more. Att krypa upp i en mysig baröverkroppsked tillsammans med en god vän kan var väldigt underskattat, så det är väl på sn plats att Fred "fisken" GLENNsson tar sig en funderare på vad som egentligen är viktigt här i livet. Men who am I to judge. Angående städning, så vet väl alla att det är ngt skoj som ska avnjutas tillsammans med dem man håller av högst. Jag önska dig verkligen lycka till med allt som innefattar blod, svett och vaccelin.....
    Beträffande erat nya näste ser det verkligen ut som att soffan var "Da Shit" så jag lider verkligen med er att ni inte hade möjligheten att kunna införskaffa er denna fina klenod, Men den gyllenröda kommer nog göra underverk den med.
    Jag känner mig hedrad att få nöjet att ligga som en "Sidekick" på Glenns blogg.
    Puss o lycka till

    // B

    SvaraRadera