lördag 27 december 2008

Lite info inför vad som komma skall


Halloj! Först och främst vill jag börja med att tacka för gårdagens kamp, kvinna som man. Lite snöpligt att våra lungor, killarnas, inte höll hela vägen ut, efter första matchen påmindes jag om att min tid som 16 åring var över, dock inte mentalt men fysiskt. Den fysiska biten gör sig även påmind idag då jag knappt kom ur sängen men efter ett frenetiskt kämpande så lyckades jag vinna kampen över sängen och staplade upp med ett segervist leende på läpparna och upptäckte att snuset var slut!!!! Angående gårdagens drabbning måste ett stort och varmt tack delas ut till vår egen lekledare.... Axel, aka videokameramannen, Johansson som på nytt visade upp att det går att göra saker utan att dricka sprit! TACK!!! Ett stort tack vill jag även ge till damerna som visade upp ett nästan omöjligt mod, likt ett lejon, när de gick in i de svettiga motläggen med Anders, aka jokern kaparn, Holm!
Nu så över till dagens uppdrag vad gäller våran flytt till rosa kaninens land! Lite surt att ta tag i allt "roligt "som hunnit samlas upp under sängen under alla dessa år på söder... kan nog ligga lite smått och gott där, uppföljning på det kommer ev. senare, det beror på vad som finnes. Sen kommer även garderoberna att få sig en inspektion idag. Ja roligare en så kan vi knappast ha en lördag!... AJ nu slog det mig igen... har fortfarande inte kommit över den bittra förlusten igår, så Axel, det är bara på sin höjd att vi gör föregående dag till en tradition och utkräver vår "rematch", denna gång kanske med en avbytare så jag slipper ligga i fosterställning hela natten pga brännmärken och en mörad kropp.

Nåväl det var allt för denna gång... Over and Out

2 kommentarer:

  1. ja det får vi ta o göra om! det där med att ha ont måste bara gälla er över 30... själv spelade jag smålagsturnering i innebandy igår. och drack öl på kvällen, ändå känner jag ingenting. Det kanske beror att jag är en maskin!

    Närå, men jag kollar upp om vi kan lira nån gång här framöver.

    SvaraRadera
  2. Hur snygga är vi inte....
    Ett plus ska dock gå till Krisse som dagen till ära hade sitt "blåbärläppstift". Sen till det andra som gärna fångar upp mitt intresse för denna bild äro, vem vinner rödanäsan-cometition. Välj själv, men Fam SegerSund och undertecknad står nog alla 3 på prispallen iaf. Minst manlig måste iaf gå oavkortat till ansvarig utgivare av denna bild, Sund för i helvete- vad fan dricker du????. Men jag antar att alla kommer ihåg lukten från när kortet togs, en trött engelsman med duktigt mkt fulcigg i mungipan samtidigt som han knäppte denna bild, good on you mate....

    SvaraRadera