söndag 4 januari 2009

Det Börjar Att Ta Form


Nu var det ett tag sen jag uppdaterade sidan, så nu är det dags. Det är är faktiskt med blandade känslor som jag lämnar Örebro för att testa på något nytt. Jag kommer främst att sakna alla som jag/vi så lätt kunde slinka förbi på en gratis middag eller ett snabbt tv-spelsäventyr, för att inte tala om min tid som datasupport till höger och vänster. Även om det sistnämnda kanske hör till det jag saknar allra minst, fast å andra sidan så var det i vissa fall ett bra svepskäl för att få bli bjuden på mat! Så jag kan väll lägga in en anmälan till far och mor om att jag snart kommer hem för att fixa er dator. Det blir ungefär i slutet på denna månad, så jag tror att det kommer att passa bra, för då är nog mina studiepengar slut!

Flytten har gått suveränt på alla plan, även o det betytt arbetsdagar på 12 timmar eller mer. Just nu så börjar allt i lägenheten att falla på plats, den enda vageln i ögat är diskmaskinen som vägrade att passa in, återigen ett feldimensionerat kök, SKIT!!! Vilket å andra sidan kommer att glädja syrran Annika framöver, då diskmaskinen fick en returbiljett till Örebro och Södermalmsallén 8b, det är hon värd!!! Vilket jobb hon gjorde, det syns att hantverket ligger i familjen Sunds blod, eller i af vissa av oss. Jag vill tacka alla som varit inblandade i vår flytt och hoppas att milen emellan inte kommer bli ett hinder utan istället en möjlighet till att umgås intensivare när vi väl träffas. Har hört att det ska finnas massa badplatser i närheten av göteborg, vilket jag inte hade en aning om och tydligen ska det finnas vattendrag som är mycket större än hjälmaren och visst smaka lite salt!?

Nu ska vi dricka tea med en citronskiva i och äta makrill, så nu måste jag sluta... Hoppas att alla där hemma har det bra!

Over and Out


4 kommentarer:

  1. Tja! skönt att ni börjar installera er! Jag tycker det är grymt bra av dig Sund att välja samma tapet i ett rum, som du har som bakgrundsfärg här på bloggen! Du är en sann bloggare :)

    SvaraRadera
  2. haha, det tänkte jag inte på!!
    fast det klart, är man modekännare så är man ;)

    SvaraRadera
  3. Ni är ju blindare en blindast båda två! är väl för %¤"##¤" inte samma mönster...

    SvaraRadera
  4. Men du ser väl att det är brunt med ringmönster på!! Ok att det är lite blomminspirerat här, men va faaaan, sluta vara så petig, då får du inga kompisar i gbg...

    SvaraRadera