måndag 19 januari 2009

Universitets-Strul!

Måste först och främst säga att jag är oerhört tacksam över att så MÅNGA tyckte att den engelska ligan var trevligast att se på. Vad som var mindre trevligt att se på var det Låga röstdeltagarantalet. Men å andra sidan... kan jag tänka mig att denna blogg inte direkt skapar läsar hysteri ute bland befolkningen. Har funderat över att dra fram mitt ess ur rockärmen för att sparka liv i intresset för denna blogg... Jag säger bara "reality tv-SHOWBIZZZ, typ Linda Rosslig, Sjukt peppad!!!
Ja det är inte lätt att gå och läsa på universitet! Byråkratin och allt pappersarbete däromkring gör ju saker och ting inte lättare... Resan som egentligen redan började igår kväll, kontrollfreak som jag är (i vissa fall), med att jag en sista gång skulle kolla upp när och vart jag skulle infinna mig på morgonen för mina studier. Det visade sig att jag inte alls skulle vara på pedagogen utan skulle vara på artisten... jag förstår om ni inte fattar vad pedagogen eller artisten är, det gjorde knappt jag heller. Nästa sak som jag upptäckte var att jag inte fanns med i någon seminariegrupp, vilket fick mina tankar till att dom tappat bort mig i allt pappersarbete. På morgonen fick jag mina frågor besvarade.... JAG VAR BORTGLÖMD!!! Men jag kopplade på charmen och rådjursögonen (om någon annan beskrev mina ögon såg dom nog lite tårögda och sjukt stressade ut), vilket ledde till att jag fick nya klasskamrater, som förhoppningsvis kommer att ta hand om en förvirrad Örebroare som älskar fisk. Vad som fortfarande är oklart är vart jag ska göra min praktik, fast ingen panik, det är ju bara en vecka KVAR!!! Kan heller inte logga in på mina universitetssidor för att se diverse mail och andra viktiga saker som kan behövas. Men men... Som en kär vän skulle utryckt det... "Jag tar´t"

För övrigt så har det gått segt med "pimp our home", då både jag och Stina har varit på viktiga uppdrag utanför Göteborgs stadsgränser. Men vi beräknar sätt igång i morgon med diverse borrningar i morgon, till grannarnas belåtenhet... Denna gång så har jag i alla fall lovat Stina att mäta nogrant innan jag borrar, för att slippa hänga över en matta när hyresvärden kommer på besiktning!
Ja Malin, bollen som ligger på bokhyllan är den bollen jag fick av er, lite kul att just Torbjörn Nilsson tränar Stina nu. Nu ska jag ladda för i morgon då jag ska se till att få mina inloggningsuppgifter till universitetet och kanske köpa en kursbok.

Sov gott alla!

1 kommentar:

  1. Har grymt svårt att tänka mig att du var stressad
    Hur gick uppdraget i Öret?
    /Pedro

    SvaraRadera