tisdag 6 januari 2009

Sanning ska fram

Jag trodde för en sekund att mannen, till höger i bild, höll på att dö, men det visade sig att vattnet i de italienska vattenflaskorna innehöll vigvatten ifrån Vatikanstaten!

Ja vad ska jag säga... Det finns två lag som jag håller varmt om hjärtat och de är Liverpool FC och IFK Göteborg. Så har det alltid varit och så kommer det att förbli. Anledningen till att jag började hålla på dessa lag är en kombination av egen vilja och till viss del någon slags "lobbying" från släkt och familj under mina tidiga år. Att jag aldrig hållt på ÖSK beror mer på att jag tillhörde ett riktigt fotbollslag på väster som heter BK Forward, skulle nog kunna sticka ut hakan och säga att de bästa fotbollspelarna genom tiderna i ÖSK fostrats på väster. En annan sak som jag står fast vid är detta oändliga tjat om Italensk fotboll... När det till och med hyr in någon slags poet (Marcus Birros) i expertpanelen när det ska snackas pasta fotboll säger det mesta! Jag tror att USA inte fattat sporten fotboll på grund av deras invandring av italenare, klart att det ser konstigt ut när dessa invandrare trippar omkring och slår kullerbyttor och visar konstiga tecken med fingrar, ögonbryn och läppar... och sen när dom håller på och förlorar, då skvätter dom ifrån sig en liten spottloska i nacken och låtsas som att inget har hänt! Tacka vet jag brittisk fotboll!Tufft och kul att glo på helt enkelt.

Jag vill tacka för tippset om att söka efter Glenn på hitta.se, men det vore en alltför enkel uppgift att gå den vägen. En sann sökare måste ge sig ut i det riktiga livet och leta på gator och torg efter dessa mytomspunna män! Fast det lär å andra sidan inte bli lätt att hitta dem då jag knappt varit utanför dörren! Tro det eller ej men efter snart en vecka känns det fortfarande som att jag är i Örebro, och detta är tack vare att jag knappt varit utanför min dörr...Kanske kommer jag att få en megagrym chock när jag sätter fot inne i stadskärnan för första gången och upptäcker att allt verkligen är på riktigt. Ja ja, jag hoppas att dom kommer kunna förstå vad jag säger. Om inte, kanske jag får lära mig från den italenska fotbollen hur man bäst utrycker sig genom diverse gester och mimspel!

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar